Det handler om dig!
…Men hvis du vil vide lidt om mig, og hvordan jeg arbejder, kan du læse med her
Der er (heldigvis) rigtig mange dygtige mennesker, der laver gode produkter eller leverer ydelser, som virkelig kommer andre mennesker til gode.
Desværre er det ikke alle, der formår at finde de rigtige ord til at fortælle om, hvor dygtige de egentlig er - og på en måde, så deres målgruppe gider bruge tid på at læse, se eller høre det.
Det synes jeg er brandærgerligt.
Min mission er at puste liv i dine tekster, så din målgruppe kan mærke din passion for lige præcis dét, du laver.
Jeg skriver tekster til mennesker - ikke til robotter, og det synes jeg bestemt godt, internettet kunne bruge noget mere af.
Så lad os ændre verden. Et. Ord. Ad. Gangen.
Dét får du ikke hos mig
Standardformuleringer, du kan finde alle andre steder
Din virksomhed fortjener ord, der afspejler, hvor fantastisk kompetente I egentlig er. Jeg finder de rigtige ord, så du kan skille dig ud fra mængden.
Grammatik- og stavefejl
Ingen er perfekte - men jeg gør alt, hvad jeg kan for at skrive efter alle retskrivningsordbogens regler. Det inkluderer også at tjekke tekster mv. igennem både 2. og 3. gang inden udgivelse.
Rådgivning om noget, jeg egentlig ikke ved noget om
Jeg vil meget hellere sige: "Det ved jeg faktisk ikke - lad mig vende tilbage til dig", end at forsøge at lire et par sætninger af, så man virker "professionel" - for i min verden er der (næsten) ikke noget mere uprofessionelt.
Min proces ved tekstforfatning og indholdsproduktion
Skal vi arbejde sammen?
Når en virksomhed tager kontakt til mig, bruger jeg altid lidt tid på at undersøge, om jeg mener, vi er et godt match. Jeg kigger både på, om jeg mener, jeg er den rette til at udføre de opgaver, der efterspørges, men jeg kigger også på, om det er et godt produkt, der skal sælges. For meget kan man sige om ordets magt, men det kan ikke redde et dårligt produkt.
Hvad gør dig unik?
Det første jeg gør, når jeg indleder et nyt samarbejde, er at spørge dig: "hvad gør dig unik?" Det kan være sværere at svare på, end man lige tror. Men det er et essentielt spørgsmål at kende svaret på, for det er her, at vi kommer ind til kernen af det, som skal kommunikeres.
Hvem har brug for dit produkt?
Dernæst skal du fortælle mig om din målgruppe. Hvem er de? Hvor arbejder de? Hvad bruger de deres fritid på? osv. osv. Hvis du ikke kender svarene til disse spørgsmål, skal jeg nok sørge for, at vi finder frem til din specifikke målgruppe sammen.
Lad os snakke strategi
Nu er vi nået dertil, hvor jeg dykker ned i, hvad det er, du gerne vil have dine tekster skal kunne. Skal de få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev? Skal de give det sidste skub for at kunden trykker 'køb'? Der er markant forskel på, hvordan man skal formulere sig, alt efter hvad målet med teksten er. Når vi har afdækket det, kan jeg gå i gang med at skrive - og du kan komme videre med dét, du er bedst til.
Min proces ved rådgivning og kurser
Hvad er din udfordring?
Nogle gange får jeg henvendelser fra virksomheder, som har brug for sparring. Det kan være, de er i tvivl om, hvordan de skal sammensætte deres marketing mix. Måske er de i tvivl om, hvilke sociale medier, de skal være på, for at ramme deres målgruppe. Under alle omstændigheder forsøger jeg at identificere, hvad din udfordring er, og så finder vi sammen ud af, hvordan vi løser den.
Vil du, eller skal jeg?
Når vi har fundet ud af, hvad din udfordring er, skal du beslutte dig for, om den løsning vi har fundet, skal føres ud i livet af dig eller mig. Hvis du gerne vil have mig til det, og jeg føler, jeg er den rette til det (hvis jeg ikke er, så ved jeg helt sikkert, hvem du skal tage kontakt til), så kommer du igennem samme proces som beskrevet i afsnittet oven for, omhandlende tekstforfatning og indholdsproduktion.
Hvis du (eller en medarbejder) gerne vil tage opgaven op, men måske mangler nogle kvalifikationer, kan jeg undervise dig og/eller dine medarbejdere inden for det område, der er nødvendigt for at komme udfordringen til livs. Du bestemmer, hvor uddybende kurset skal være, og så skræddersyr jeg det til dig.
Lidt blandede fakta om mig
Volleyentusiast
Jeg har spillet i 15 år og har været på ungdomslandsholdet i tidernes morgen
Quiz dronning
Jeg elsker at deltage (og vinde!) i pub quizzer og spille Bezzerwizzer
Futurist
Noget om fremtiden
Madøre
Jeg bruger uhensigtsmæssigt mange timer i køkkenet. Jeg elsker at eksperimentere
Rejselysten eventyrer
Jeg vil gerne se hele verden, og jeg elsker at møde nye kulturer og mennesker
Fynbo
Født og opvokset på Midtfyn, og jeg er naturligvis inkarneret OB fan. Go' striwerne!
Matador aficionada
Jeg elsker alt ved Ballings mesterværk, Matador, og jeg kan selvsagt alle replikkerne
Harry Potter nørd
Jeg er ekstremt begejstret for hele universet. Det er bare magisk. Jeg er en Gryffindor