Mærkbare foredrag

Hvis du har en gruppe mennesker, du har brug for at ruske lidt op i – og som gerne vil vide noget mere om fremtiden, kommunikation eller mærkbarhed (eller alle tre i én), så er det mig, du skal have fat i.

Det om fremtiden

Du har måske hørt om den … fremtiden. Og måske lyder den lidt skræmmende. Men det behøver det slet ikke være.

Som fremtidsforsker er det mit job at kunne formidle, hvor vi er på vej hen som samfund, som fællesskab, som virksomhed, som individ. Jeg skræddersyr foredraget til dig, så det er din virksomhed, organisation eller dit netværk, der er omdrejningspunktet.

Her er 5 af de emner, jeg oftest bliver bedt om at tale om: 
– Fremtidens arbejdsplads
– Fremtidens kommunikation
– Samarbejde mellem generationer
– Hvordan ‘arbejde’ ser ud i fremtiden
– Hvordan I rent faktisk gennemfører forandringer

Pris for 45 min.: 15.000 (+moms og +kørsel)

Det om kommunikation

Kommunikation er en underlig, diffus og til tider bøvlet størrelse. Vi kommunikerer alle sammen hver eneste dag – men når virksomheder kommunikerer eksternt til de mennesker, de gerne vil have som kunder, sker det ofte, at det bliver tørt og afsenderorienteret.

Det skal kommunikation ikke være, hvis du spørger mig. Og det kan jeg tale højt og længe om. Men det ville blive nogle lange 45 minutter, hvis jeg bare skulle stå og pege på alt det, vi gør forkert. Så i stedet kigger jeg på, hvad I skal gøre for at fange opmærksomheden hos jeres drømmegæster.

Her er 3 af de emner, jeg oftest bliver bedt om at tale om: 
– Fremtidens kommunikation og branding
– Hvordan I kan skille jer ud som virksomhed
– Employee advocacy og corporate influencers

Pris for 45 min.: 15.000 (+moms og +kørsel)

Det om mærkbarhed

Hvad er mærkbarhed, tænker du måske? ‘Mærkbarhed’ er det ord jeg bruger, når jeg skal forsøge at forklare dig, at du skal bruge din personlighed i din kommunikation for at kunne ramme dine drømmegæster.

Der er ingen, der har samme sammensætning af erfaring, viden, passion og personlighed som dig. Og hvis du tør ‘være hele dig’, når du agerer online, så behøver du ikke bekymre dig om at “stå ud fra mængden”. Og så er der også en stærkt sammenhæng mellem den person, dine kunder ser online, og den person de møder derude i virkeligheden. 

Mærkbarhed avler troværdighed. Og troværdighed sælger.

Så lad mig komme ud og fortælle dig, hvordan du bliver mærkbar. Hvordan du får kant og får dine budskaber ud at leve i en digital verden fyldt med larm.

Pris for 45 min.: 15.000 (+moms og +kørsel)

Det siger folk som dig - om mig

"Glimrende formidler med god humor og en lavpraktisk og konkret tilgang til et emne, der godt kan virke temmelig uoverskueligt at tage hul på."
"Jeg elsker Mathildes måde at kommunikere på. Hun kan både provokere og trykke på de ømme tæer, samtidig med, at hun 'kommer plaster på' med hendes positive no-bullshit tilgang og praktiske råd."
"Det var virkelig en AHA-oplevelse at høre Mathildes syn på fremtidens kommunikation og specielt hendes tanker om mærkbarhed. Det er lidt angstprovokerende, men jeg har lært af Mathilde, at når man er bange, så er man på rette vej. Det tager jeg med mig videre."
"Mathilde sendte mig hjem med en rigtig dejlig følelse i kroppen. Det føltes som om, hun gav mig lov til at være mig selv. For det er jo egentlig det, 'mærkbar' betyder. At jeg kan tage al min viden og erfaring og krydre det med min personlighed. Og når jeg gør det, så tiltrækker jeg dem, der virkelig har brug for MIG. TAK."

Hvad bringer fremtiden?

Jeg elsker fremtiden. 

Og fremtiden elsker os.

For mig betyder fremtiden ikke usikkerhed, men en mulighed for at gå på opdagelse. 

Netop derfor arbejder med med såkaldt trendspotting, hvor jeg tager udgangspunkt i:
1) Hvad jeg kan se der sker i verden
2) Hvad jeg kan mærke, at vi har brug for
3) Hvad jeg tror på kan lade sig gøre

Herunder kan du læse om de tre trends jeg især arbejder med for tiden.

Fra generisk til personlig

Fra barnsben har de fleste af os haft et brændende ønske om at passe ind.

Og sådan griber de fleste også deres markedsføring an.

- "Ja, jeg vil da gerne vise, hvad jeg kan - men jeg skal huske at være professionel."
- "Hvordan gør de andre i min branche?"
- "Hvad tænker folk mon, hvis jeg ..."

VÆK MED DET! UD MED DET!
Verden har brug for, at du viser os, hvem du er - ikke bare glansbilledet.

Fra produkt til sag

Verden gider ikke høre om, hvad du sælger.

Ja, sorry, men det er rigtigt.

Verden vil dog gerne høre, hvad du arbejder for - og hen mod. Altså, din sag.

Der findes tusindevis af fx SEO-eksperter, ledelseskonsulenter og bestyrelsesmedlemmer.

Men hvor mange fortæller dig på deres hjemmeside eller sociale medier, hvorfor de egentlig laver det, de gør?

Fra målbar til mærkbar

Vi har aldrig været mere online, end vi er lige nu - og det kommer ikke til at ændre sig lige foreløbigt.

Se bare, hvor meget AI ændrer verden og vores (arbejds)liv lige nu.

Don't get me wrong - det er ret fantastisk, men det betyder også, at vi kommer til at crave menneskelighed mere end nogensinde.

Væk med fokus på 'flere likes'. Det vigtige er, at dine drømmekunder ser dig - og kan mærke dig!